Glutensiz Paket
Glutensiz Paket

Glutensiz Paket

  

Mısır unu – Kinoa unu – Karabuğday Unu - Nohut Unu - Mercimek Unu

Gluten hassasiyeti olan veya düşük glutenli beslenmek isteyen bireyler için hazırladığımız paketimizdir.

Gluten hassasiyeti olan veya düşük glutenli beslenmek isteyen bireyler için hazırladığımız paketimizdir.

  • Mısır Unu Antioksidan açısından zengin olup, bağışıklığı güçlendirir. Hamsi tava, muhlama(kuymak) gibi yiyecekleri hazırlamanın yanı sıra çorba, börek ve keklerde de kullanabileceğiniz un çeşididir. Glutensiz ekmek yaparken diğer un karışımlarıyla kullanabilirsiniz.
  • Kinoa unu, diyet lifi ve protein açısından zengindir. Cildi yıpranmaya karşı korur, dokuları yeniler. Omega-3 içerdiğinden dolayı yüksek kolesterolü düşürmeye yardımcıdır. Magnezyumdan zengindir, ödem ve yüksek tansiyon gibi rahatsızlıklarda tüketilebilir. Ayrıca kan şekerini dengelediği için tip 2 diyabette de etkilidir. Müsli, yoğurt ve meyvelerle birlikte damak zevkinize uyacak şekilde karıştırarak tariflerinize sağlık ve lezzet katabilirsiniz. Çeşitli hamur işi ve ekmek un karışımlarında kinoa unu, rüşeym ve diğer unlarla karıştırarak tüketebilirsiniz
  • Karabuğday unu, Zengin potasyum, magnezyum, demir ve fosfat içerir. Böylelikle; yüksek tansiyon ve kalp rahatsızlıklarına oldukça iyi gelmektedir. Ayrıca kilo vermeye yardımcı olan karabuğday, yüksek bitkisel protein içerir. Düşük glisemik indeksli olup, insülin direnci ve diyabeti olan bireyler tüketebilir. Kahvaltılık krep, kek, poğaça gibi hamur işlerinde tercih edilebilir.
  • Mercimek Unu, İyi bir lif ve protein kaynağı olması nedeniyle her yaştaki bireyin ihtiyaç duyacağı besin içeriğine sahiptir. Bağırsak sağlığını korumamız için lif tüketimine önem verilmelidir. Mercimek unu, şeker hastalığı riskini de azaltmaktadır. Bununla birlikte, kan yağları seviyelerini düşürücü etkisi bulunmaktadır. Potasyum ve fosfordan zengindir. Mercimek unu tahıllarla karıştırılarak tüketilirse besleyiciliği artar. Ekmeğin protein kalitesini artırmak veya glüten oranını azaltmak amacıyla un karışımlarında kullanabilirsiniz. Çeşitli hamur işlerinde veya çorbalarda kıvam verici olarak tercih edilebilir
  • Nohut Unu, bitkisel protein bakımından zengin olup vejeteryan ve vegan bireyler için iyi bir protein kaynağıdır. Bol liflidir ve rafine unların yerine tükettiğinizde çok daha fazla besleyici olacaktır. Yeterli lif alımının diyabet, kolon kanseri, obezite ve kilo problemlerinden koruduğu bilinmektedir.  Kolesterol düzeylerini düşürmesi, yüksek tansiyondan koruması ve kalp hastalıklarını önlemesi, diğer faydaları arasındadır. Nohut aynı zamanda asitleşmeyi engeller ve vücudun pH dengesini korur. Böylece iltihaplar azalır, bağışıklık sistemi güçlenir. Nohutun faydalarından yararlanabilmek için haftada 1-2 kez nohut tüketilmesi önerilmektedir. Böbrek hastaları, nohut unu tüketmeden önce doktoruna/diyetisyenine danışmalıdır. Gaz yapıcı olabileceği için emziren anneler dikkatli tüketmelidirler. (uzman tavsiyesi; kimyon çayı ile gaz yapıcı etkiyi azaltabilirsiniz..)
Benzer Ürünler